کسب و کار خانگی – چطور از پارکینگ خانه پول در بیاورم؟

کسب و کار خانگی – چطور از پارکینگ خانه پول در بیاورم؟

کسب و کار خانگی – چطور از پارکینگ خانه پول در بیاورم؟

 

کسب و کار خانگی – چطور از پارکینگ خانه پول در بیاورم؟

این روزها تقریباً توی همه محافل و جمعهای خانوادگی و دوستانه، شرایط اقتصادی کشورمون حرف اول و آخر رو می‌زنه.

سراغ ندارم جایی رو که دو نفر یا بیشتر کنار هم باشن و از شرایط اقتصادی حرفی نباشه.

همه از گرونی و درآمد کم و مشکلات مالی و بدهکاری و اقساط و این جور مسائل صحبت می‌کنن.

نمی‌خوام من هم از این شرایط صحبت کنم. اصلا تو حوزه تخصص من نیست!

بهتر بگم: نمی خوام در مورد مشکلات صحبت کنم. بلکه از اونجایی که کار من خیلی درسته و تو کار راه حلّم! می‌خوام یه راه حلی برای این مشکل و معضل بزرگ ارائه بدم.

کسب و کار خانگی

 

آی اونهایی که همه‌اش از کمبود درآمد گلایه دارید!

آی اونهایی که سر برج که می‌شه بابت کم بودن پول برای پرداخت اجاره خونه و قسط بانکی و بدهی‌های دیگه کاسه چه کنم دست می‌گیرید!

با شماها هستم.

می‌خوام توی این مقاله بهتون یه راه کوچولوی میانبر کم هزینه ولی باحال نشون بدم و یه تلنگری توی پس زمینه ذهنتون ایجاد کنم.

خلاصه می‌خوام روی دکمه فعال شدن مغزتون کلیک کنم. (با این جمله خودم خیلی حال کردم.)

 

کسب و کار خانگی

ماجرا از چه قراره؟ …

ماجرا از این قراره که یه روز توی یکی از خیابونهای شهر داشتم رانندگی می‌کردم. یه آقای شریف و محترم به نشونه این که سوار ماشین بشه دست بلند کرد و من هم یه نیش ترمز و خلاصه با هم همسفر شدیم. البته سفر کوتاهی بود. در حد چند دقیقه. ولی تو همین سفر کوتاه، به یه نکته‌ای اشاره کرد که من و مجاب کرد این مقاله رو بنویسم.

چی گفت؟

بعد از سلام و خسته نباشید، از من پرسید شغلت همینه؟(یعنی مسافرکِشی).

گفتم: نه.. فلان جا مشغولم و برای وبسایت بیزی‌تاپ هم مقاله می نویسم.

بعد از اینکه بیزی تاپ رو بهش معرفی کردم، ایشون هم شروع کرد صحبت کردن. خودش ظاهراً کارمند بود. در مورد برادرش گفت که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از یکی از دانشگاههای خوب ایران بود. و همه اعضای خانواده اصرار داشتن که کارمند بانک بشه. ولی خودش علاقه‌ای به کارمندی نداشته.

اگر مبلغ رو اشتباه نگم با چیزی حدود 5میلیون تومان با مشارکت یکی از دوستانش توی پارکینگ خونه پدری، کار بسته بندی انواع سبزیجات رو شروع کرده بود و بعد از گذشت حدود 7 یا 8 ماه به درآمدی بالاتر از درآمد یک رئیس بانک (رئیس شعبه) رسیده بود. توی همین حدود نیم سال.

البته با توجه به اینکه رشته تحصیلی ایشون مدیریت بازرگانی بوده و با اصول بازاریابی حرفه‌ای و همینطور مدیریت آشنا بوده خیلی زود اوج گرفته. ولی همه ما می‌تونیم با انجام کارهای مشابه با سرمایه واقعاً کم نسبت به کسب و کارهای بازاری به درآمدی بیشتر از اونچه که در ذهن داریم برسیم.

 

 

کسب و کار خانگی

بریم سر سوال اصلی.

چطور در خانه پول دربیاوریم؟

دوستان خوب بیزی تاپی. برای کسب درآمد از خانه راه‌های (مشاغل) زیادی پیشنهاد دادن و با یه جستجوی کوچولو توی اینترنت می‌تونید مشاغل زیادی رو پیدا کنید. مقاله‌های زیادی هستن که تعداد زیادی از مشاغل رو نام بردن و گفتن که اینها کسب و کار خانگی هستن.

هدف من توی این مقاله معرفی شغل‌های خانگی نیست. اینجا من می‌خوام راه و روش کسب درآمد از مشاغل خانگی رو مطرح کنم. می‌خوام فوت کوزه‌گری رو بهتون نشون بدم. یعنی یه کم حرفه‌ای‌تر به داستان نگاه کنیم.

1- مجوز های لازم

2-نحوه جذب سرمایه

3-نحوه بازاریابی

 

کسب و کار خانگی

مجوز:

برای کسب اطلاعات کامل و جامع درباره اینکه چه مجوزهایی واسه راه اندازی مشاغل خانگی لازمه، باید از طریق سامانه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir/fa/ghanon اقدام کنید.

هرچی که بخواهید در مورد مجوز و دستورالعمل و قانون و ضوابط توی این صفحه می‌تونید پیدا کنید.

فهرست کارهایی رو هم که می تونید به عنوان شغل خانگی انتخاب کنید از این لینک پیدا کنید. فهرست مشاغل خانگی .

 

 

کسب و کار خانگی

جذب سرمایه:

1- اولین راه جذب سرمایه برای مشاغل خانگی گرفتن تسهیلاته.

برای گرفتن تسهیلات (وام) باید توی سایت مشاغل خانگی ثبت نام کنید. اگه اطلاعات بیشتری می‌خواهید یه سر برید اداره کار شهرتون و از مسئولینش سوال کنید. بهتون میگن چکار کنید.

 

2- راه دوم: اگر خودتون پس اندازی دارید یا کالایی که ارزش پولی خوبی داره می‌تونید ازش استفاده بهینه کنید. مثلاً خیلی از خانمها همیشه مقداری طلای زینتی دارن که می تونن همین رو سرمایه کار خودشون کنن.

 

3- ارتباط با دوستان و اقوام و قرض گرفتن از اونها: تقریباً همه ما حداقل یکبار این کار و انجام دادیم. واسه اینکار یه لیست از دوستان و اقوامی که دارید تهیه کنید و به ترتیب اولویتی که خودتان در نظر دارید بهشون زنگ بزنید. خیلی می‌تونه راهگشا باشه. حتی می‌تونید شریکشون کنید. شریک آشنا بهتر از شریک غریبه است.

 

4-سایت های سرمایه گذاری (جذب سرمایه): اگر یه سرچ کوچیک توی اینترنت انجام بدید می بینید سایتهایی هستد که شما رو با افراد سرمایه گذار مرتبط می‌کنن. اگه طرح توجیهی خوبی ارائه بدید احتمال اینکه روی کار شما سرمایه گذاری کنن زیاده. چون معمولاً مشاغل خانگی برای شروع سرمایه زیادی نمی‌خواد و ریسک کمتری نسبت به کارهای بزرگتر داره.

 

کسب و کار خانگی

نحوه بازاریابی:

اینجا برای بازاریابی سه روش عمده رو می‌تونم مطرح کنم. البته در مورد نحوه کار بیشتر باید مطالعه و تفکر کنی. ایده‌های جدید بساز. می‌تونه بهت کمک کنه.

 

1-همسایه‌ها و فامیل رو دریاب:

مطمئناً بهترین افرادی که می تونن مشتری محصولات شما باشن همسایه هاتون هستن. به هر محصولی مصرف کننده ای داره. نمیشه گفت هیچکدوم از همسایه ها محصول من و نمی‌خوان.

 

روش کار:

قطعاً پیش زمینه بازاریابی تبلیغاته. روش کار هم خیلی ساده است. یه برشور معمولی برای معرفی محصول آماده کن. یادت نره آدرس و شماره تلفن خودت و تو بروشور بیاری. خونه به خونه بروشورها رو پخش کن. کار بعدی که باید انجام بدی اینه که نمونه‌ای از محصولت و برای نشون دادن و تست مشتری‌ها آماده داشته باشی.

من خودم مشتری یکی از همسایه‌های قدیمی هستم. پدرش باغ انگور داره. خودش شیره انگور تولید میکنه و میفروشه.

 

2-فروشگاههای کوچک محلی رو دریاب:

مارکت‌های کوچیک زیادی تو محل زندگیت وجود داره. اگر قیمت محصولاتت طوری باشه که برای اونها هم سودی حاصل بشه چرا ازت نخرن؟!!! البته کیفیت نکته خیلی مهمیه که توی این مقاله مفصل در موردش صحبت کردم. اگر محصولت کیفیت نداره کلاً بیخیال بازاریابی شو. چون فقط آبروی خودت و می بری. از ما گفتن بود.

 

3-فضای مجازی رو دریاب:

در مورد ارتباط محصولات خانگی و تبلیغات در فضای مجازی یه واقعیت نه چندان شیرین وجود داره و اون اینه که دامنه فروش محصولات خانگی به تبع دامنه تولیدش محدوده.

جمله یه کم فلسفی شد. بزار بیشتر توضیح بدم.

خاصیت کارگاه یا کارخونه اینه که از یه محصول به تعداد زیاد تولید میشه، ولی تو خونه همون محصول رو به تعداد کم میشه تولید کرد. یعنی دامنه تولید محصولات خانگی محدوده. وقتی تولید محدود باشه خوب عرضه (فروش) هم محدوده دیگه. یه دودوتا چهارتای ساده است. به همین دلیل دست آدم واسه تبلیغ تو فضای مجازی برای محصولات خانگی خیلی باز نیست.

الان انواع و روشهای تبلیغات تو فضای مجازی بیشتر از روشهای تبلیغات تو فضای حقیقی شده. توصیه منِ نویسنده در حال حاضر برای تبلیغات در فضای مجازی، استفاده از اینستاگرامه.

البته که تلگرام، فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی دیگه هم قدرت بالقوه بالایی دارن ولی به نظر من توی این برهه از زمان، با اینستاگرام قابل مقایسه نیستن. (تأکید میکنم این جمله مخصوص تبلیغات برای محصولات خانگیه. کاملاً ملموس و بدیهیه اگر شما مثلاً کار علمی دارید انجام میدید لینکدین ابرقدرت بلامنازع این عرصه است.به هر حال هر یک از شبکه های اجتماعی کاربرد خاصی دارن و توی یه حیطه میتونن مثمر ثمر باشن.)

وبسایت یا شبکه مجازی؟

با همه این توضیحات و تفاسیر نباید از این نکته غافل بشیم که هیچکدوم از شبکه‌های اجتماعی در هیچ زمانی نمی تونن جایگزین مناسبی برای وبسایت باشن. شما با داشتن یه وبسایت خیلی ساده از همه این شبکه‌های اجتماعی بی‌نیاز میشید. البته که هر کدوم از اونها هم می‌تونن در زمانهای مختلف در کنار وبسایت یاری رسون شما باشن. اگر یه نگاه گذرا به رشد کردن و زمین خوردن شبکه های اجتماعی (لااقل توی ایران) داشته باشیم می فهمیم که نباید صددرصد به شبکه های اجتماعی وابسته باشیم. ازشون استفاده کنیم ولی بهشون دل نبندیم. پایه کارمون باید وبسایت باشه و بس.

به هر حال مثل همیشه امیدوارم این مقاله هم بتونه یه انگیزه بهتون بده تا از امکانات موجود داخل منزل بتونید بهره بگیرید. و درآمد خودتون رو افزایش بدید. به امید استقلال مالی همه مردم خوب ایران زمین.

 


 در گوگل ما را با نام بیزی تاپ جستجو کنید.
بیزی تاپ | ثبت رایگان آگهی در سراسر ایران – ثبت رایگان مشاغل برای تبلیغ و معرفی

ارادتمند شما

همه بچه‌های تیم بیزی تاپ