5 نکته حیاتی در مورد کسب درآمد از تلگرام که اگر ندانید ضرر کرده‌اید.

5 نکته حیاتی در مورد کسب درآمد از تلگرام که اگر ندانید ضرر کرده‌اید.

5 نکته حیاتی در مورد کسب درآمد از تلگرام که اگر ندانید ضرر کرده اید.

این روزها کاربران شبکه‌های اجتماعی و اختصاصاً تلگرام به دو دسته تقسیم شده‌اند. دسته اول افرادی که فقط برای سرگرمی و گذراندن وقت و گاهی برای یادگیری مطلبی خاص از آن استفاده می‌کنند و دسته دوم افرادی که از این بستر آماده، کسب درآمد می کنند.

در این کتاب سعی بر این است که در مورد اینکه آیا تلگرام اصولاً محل خوبی برای کسب درآمد می باشد یا نه صحبت خواهیم کرد. و در نهایت به یک جمع بندی کلی و خیلی مهم در مورد نکته‌ها و گفته‌ها خواهیم رسید. سرفصل‌هایی که در این کتاب مطالعه خواهید کرد به شرح زیر است:

  1. چگونه برای کانال تلگرام خود عضو (ممبر=member) بگیریم.
  2. چگونه اعضای کانال تلگرام خود را حفظ کنیم؟
  3. سمّی به نام ممبر فیک (عضو غیرواقعی)
  4. آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟
  5. کسب درآمد از تلگرام

 

 

فصل اول ………………….روشهای اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام

یکی از بسترهایی که هر شخص یا هر کسب و کاری می تواند از آن برای کسب درآمد استفاده کند تلگرام است. همانطور که می‌دانید هر جایی که مخاطبان بیشتری در آن وجود داشته باشد بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات است. از این رو اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که این روزها علیرغم فیلتر (فعلاً) خیلی‌ها را درگیر خود کرده است بهترین مکان برای کسب درآمد از اینترنت و همچنین رونق کسب و کارهای اینترنتی است.

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد دارند توسط تلگرام کسب درآمد کنند یا کسب و کار و خدمات خود را معرفی کنند میزان اعضای کانال تلگرامشان است. خب خیلی‌ها فکر می‌کنند هرچه اعضای کانال تلگرامشان بیشتر باشد بهتر است و بیشتر می توانند درآمد زایی داشته باشند. و به همین خاطر دست به خرید ممبر تلگرام غیر واقعی یا فیک ممبر تلگرام می زنند.

البته شاید در بعضی مواقع برای کانال‌هایی که مثلا از طریق دریافت تبلیغات کسب درآمد می‌کنند اینطور باشد. ولی همیشه اینطور نیست! کانال‌هایی با عضو‌های خیلی کم وجود دارند که به هیچ وجه معروف نیستند و چراغ خاموش به کار خود ادامه می دهند. این کانال‌ها خیلی بیشتر از کانال‌هایی که اعضای چند ده هزار نفری دارند کسب درآمد دارند! مهم تعداد اعضا نیست. بلکه مهم این است که اعضای کانال شما واقعا به خاطر موضوع کانالتان شما را دنبال کنند.

پس باید مهم کمیت(تعداد) اعضای تلگرام نیست بلکه مهم این است که بدانیم چگونه می‌توان اعضای واقعی و هدفمند برای کانال تلگرام خود دریافت کرد؟ در ادامه ۱۰ روش اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام را به شما معرفی کنم.

10روش اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام

1-    یک موضوع تخصصی در نظر بگیرید و طبق آن کانالتان را بسازید

اولین قدم در ساخت یک کانال تلگرامی این است که بدانید هدفتان از ایجاد کانال چیست؟ باید هدف خود را از راه اندازی کانال تلگرام مشخص کنید. موضوعی که قصد دارید در مورد آن در کانال خود محتوا تولید کنید را مشخص کنید. هر چه موضوع تخصصی باشد نتیجه بهتری عاید شما خواهد شد.

این خیلی مهم است که بعد از اینکه هدف و موضوع کانال خود را مشخص کردید موضوع آن را عوض نکنید. به عنوان مثال اگر موضوع کانال شما بهداشت و سلامت است نباید در مورد موضوعات طنز یا سیاسی در کانال خود محتوا منتشر کنید! با این کار نارضایتی اعضای کانال شما بیشتر می‌شود و به مرور زمان کانال شما را ترک می کنند.

متاسفانه خیلی‌ها به امید اینکه با عوض کردن موضوع کانال خود می توانند اعضای بیشتری را به کانال خود جذب کنند موفق نمی شوند و همان اعضای فعلی کانال خود را هم از دست می دهند.

2- پروفایل کانال تلگرام خود را خلاقانه تکمیل کنید

استفاده از لوگوی مناسب و تکمیل کردن توضیحات کانال خود بسیار مهم است. بعد از اینکه مشخصات ارتباطی خود را مشخص کردید سعی کنید در توضیحات یا قسمت Bio کانال خود منفعتی که برای کاربر در نظر گرفتید را به خوبی عنوان کنید. اصلا مهم نیست که شما در حوزه کاری خود اولین هستید بلکه مهم این است که چه فرقی با رقبای دیگر خود دارید و چه سودی برای مخاطبان خود دارید.

به عنوان مثال جمله “هر روز با جملات انگیزشی کانال ما، روز خود را به پایان برسانید” خیلی بهتر و جذاب تر از جمله “جملات انگیزشی را در کانال ما دنبال کنید” است.

3-  محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید

سعی کنید محتوایی که به درد کاربران کانالتان می‌خورد را تولید و منتشر کنید. معمولا کانال‌های تفریحی محتوا در هر موضوعی را تولید می‌کنند و خیلی فرقی نمی‌کند در چه موضوعاتی پست بگذارند. ولی کانال‌های تخصصی اینگونه نیست! اگر کانال شما مختص به حوزه خاصی است باید سعی کنید محتوای مفید و کاملا کاربردی برای کاربرانتان تولید کنید.

در تولید محتوا تنوع داشته باشید. سعی کنید از فرمت‌های پر طرفدار مثل عکس نوشته‌ها و تصاویر گیف یا ویدئو‌های کوتاه کم حجم که مثل ویروس بین مردم پخش می‌شوند استفاده کنید.

اینفوگرافیک‌ها به طرز عجیبی می‌توانند در تلگرام دست به دست شوند. ساخت اینفوگرافیک کار سخت و پر زحمتی است ولی سعی کنید تا جایی که می‌‎توانید اینفوگرافیک‌هایی خاص در رابطه با موضوع کانال خود درست کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

این روزها مردم حوصله کمی دارند. سعی کنید پست‌های طولانی منتشر نکنید و تا جایی که ممکن است همراه پست‌های خود عکس هم قرار دهید. بیشتر وقت‌ها منظورتان را می‌توانید در قالب یک عکس نوشته بیان کنید. گاهی اوقات یک عکس می‌تواند جایگزین صدها کلمه باشد.

با توجه به موضوع کانال خود پیشنهاد می‌کنم از صوت‌های کوتاه هم استفاده کنید. فایل‌های صوتی بسیار پر طرفدارند و اعضای شما به راحتی و در هر زمانی می‌توانند پست‌های صوتی شما را گوش دهند. همانطور که می‌دانید صفحه تلفن‌های همراه کوچک است و همین باعث می‌شود که خیلی از دوستان حوصله نداشته باشند تا پست‌های متنی شما را بخوانند. به خاطر همین هم سعی کنید برای افراد کم حوصله فایل‌های صوتی منتشر کنید.

4-   پست‌های کانال خود را اختصاصی کنید

مهمترین کاری که باید انجام دهید اختصاصی کردن پست‌های کانالتان است. با این کار می‌توانید اعضای کانال خود را تا حد زیادی افزایش دهید. مطمئن باشید اگر پست‌های شما اختصاصی و جذاب باشد توسط کاربرانتان به افراد دیگر ارسال می‌شود یا در گروه‌های دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود.

برای اینکار حتما از لوگو یا تگ مربوط به کانال خود بر روی تصاویر یا ویدئو‌های کوتاه خود استفاده کنید. این کار را به راحتی با اپلیکیشن pic art می‌توانید انجام دهید. همچنین زیر هر پست خود آدرس کانال خود را یا به صورت لینک پابلیک یا به صورت @ChanelName  قرار دهید.

5-   در تولید محتوا از کاربرانتان کمک بگیرید

از کاربرانتان بخواهید برای شما محتوا تولید کنند و محتوای تولیدی آن‌ها را با مشخصات کاملشان در کانال قرار دهید. البته با توجه به موضوع کانال خود باید این کار را انجام دهید. مثلا موضوع خاصی را مطرح کنید و از کاربرانتان نظرشان را در آن مورد بخواهید. اگر در قالب یک فایل صوتی این کار را از آن‌ها بخواهید خیلی جذاب تر است.

همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید سوالاتشان را از شما بپرسند. مثلا شما در حوزه تکنیک‌های فروش و بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کنید و در این حوزه سوالاتی از سوی مخاطبانتان مطرح می‌شود. شما می‌توانید با جواب دادن به سوالات آن‌ها در کنار سوال مطرح شده محتوای جذابی تولید کنید و در کانال خود قرار دهید.

همچنین می‌توانید با مطرح کردن یک نظر سنجی یا مسابقه این کار را انجام دهید. مثلا با عنوان “۱۰ روش برای افزایش فروش محصولات اینترنتی” نظر سنجی را مطرح کنید و از کاربرانتان بخواهید ۱۰ روشی که باعث فروش محصولات اینترنتی می شوند را برای شما ارسال کنند.

فراموش نکنید کانال شما تخصصی است و علاقه مندان به حوزه کاری شما در آن وجود دارند. پس می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. بعد از اینکه روش‌های خود را مطرح کردند گلچینی از بهترین روش‌ها را بنویسید و به عنوان یک پست در کانال خود قرار دهید.

6-   در گروه‌ها و سوپر گروه‌های هم حوزه عضو شوید

سعی کنید گروه‌ها و سوپر گروه‌هایی که هم حوزه کاری شما هستند را پیدا کنید و در آن‌ها فعالیت کنید. اگر امکانش بود هر چند وقت یک بار پست‌های منتخب خود را در آن‌ها به اشتراک بگذارید. اگر مدیر گروه‌ها اجازه چنین کاری را به شما نداند سعی کنید با آن‌ها ارتباط صمیمانه ای ایجاد کنید. مثلا بعضی از پست‌های آن‌ها را در کانال خود به اشتراک بگذارید و در عوض از آن‌ها بخواهید به شما اجازه فعالیت در گروه را بدهند.

همچنین می‌توانید در سوپر گروه‌های مربوط به حوزه کاری خودتان در بحث‌ها شرکت کنید و به سوالات دیگر کاربران جواب کنید. سعی کنید خود را در کارتان متخصص و توانا نشان دهید. در پست‌هایی که در گروه‌ها می‌گذارید سعی کنید به طور نامحسوس خود و کانال خود را معرفی کنید. مثلا اگر به سوالی جواب دادید آخرش به اینکه شما هم در این زمینه کانالی دارید اشاره کنید. مطمئن باشید با این کار می‌توانید افراد زیادی را به کانال خود ارجاع دهید.

7-  کانال تلگرام خود را به سایر شبکه‌های اجتماعی تان لینک کنید

در هر شبکه اجتماعی که فعالیت می‌کنید آدرس کانال تلگرام خود را قرار دهید. مثلا خیلی خوب است آدرس کانال تلگرام خود را در بیو پیج اینستاگرام خود قرار دهید. یا مثلا در کانال آپارات خود علاوه بر آدرس وب سایت، آدرس کانال تلگرام خود را نیز در قسمت رسانه‌های اجتماعی قرار دهید. کلا سعی کنید در هر سایتی که پروفایل دارید آدرس کانال تلگرام خود را نیز قرار دهید.

8-  کانال خود را در دایرکتوری‌های کانال‌های تلگرام درج کنید

یک سری سایت‌هایی وجود دارند که به عنوان دایرکتوری کانال‌های تلگرامی هستند. می‌توان از آن‌ها برای افزایش ممبر کانال تلگرام استفاده کرد. این سایت‌ها با دسته بندی موضوعی که دارند کانال‌های تلگرامی را در موضوعات مختلف در سایت خود درج می‌کنند. یک سری از آنها هم ممکن است در قبال پرداخت مبلغی آدرس کانال شما را ثبت کنند که البته معمولا مبالغ کمی برای این کار دریافت می کنند. مثلا ۱۰ هزار تومن و برای همیشه!

این سایت‌ها را با کمی جست و جو می توان از طریق گوگل پیدا کرد که آدرس بعضی از آن‌ها به شرح زیر است :

https://mychannels.ir

https://tkanal.ir

https://www.bia2kanal.com

https://channelz.ir

https://telegram-channels-list.ir

9-   مسابقه برگذار کنید و جایزه بدهید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ممبر کانال تلگرام برگذاری مسابقه است. حتما تا الان مسابقات بگذار شده در تلگرام را دیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اید. چند وقت پیش مسابقه ای با عنوان بهترین عکس کودکان در تلگرام برگذار شد و مورد توجه خیلی از دوستان قرار گرفت.

در این مسابقه هر کسی می‌توانست عکس فرزند خود را در مسابقه شرکت دهد و هر عکسی که بیشترین لایک را می گرفت برنده بود. با توجه به موضوع مسابقه و نحوه برنده شدن در آن هر کسی سعی می کرد تا برای عکس فرزند خود لایک بگیرد. برای این کار لینک مسابقه را برای دوستان و آشنایان خود ارسال می کرد و از آن‌ها می خواست عکس مورد نظر را لایک کنند.

البته این مسابقه با این موضوع بیشتر مورد توجه کانال‌هایی با موضوعات همگانی و سرگرمی است. در کانال‌های تخصصی باید مسابقه ای مربوط به همان حوزه برگذار کرد.

فرقی نمی کند کانال شما چه موضوعی دارد. فرض کنید شما مدیر کانالی با موضوع آموزش ساز گیتار هستید. کافی است از کاربران کانال خود بخواهید قطعه ای را بنوازند و برای شما ارسال کنند. هر قطعه ای که بیشترین لایک را بگیرد برنده است.

نکته مهم این است که باید جایزه‌ای ویژه تعیین کنید تا کاربران زیادی ترغیب شوند در این مسابقه شرکت کنند. اگر خدمات یا محصولاتی ارائه می‌دهید می‌توانید به عنوان هدیه یکی از محصولات خود یا کد تخفیفی برای خرید محصولات به فرد برنده بدهید.

10- بازدیدکنندگان سایتتان را به کانال تلگرام خود دعوت کنید

راه‌های زیادی برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان سایتتان را به کانال تلگرام خود بکشانید وجود دارد. یکی از این راه‌ها دعوت کاربران سایتتان به مطلبی که فقط در کانال تلگرام شما منتشر می‌شود است. کلاً    هر چیزی که در سایت شما وجود ندارد و فقط در کانال تلگرام‌تان است و کاربر مجبور شود برای دیدن آن مطلب به کانال تلگرام شما بیاید. می‌توانید از طریق ایمیل نیز کاربران سایتتان را به عضویت در کانال تلگرام تان دعوت کنید.

به عنوان مثال ایمیلی برای آن‌ها ارسال کنید و در آن به این موضوع اشاره کنید که امشب راس ساعت ۱۰ در کانال تلگرام ما فلان مطلب منتشر می‌شود و یا اینکه محصول جدیدمان همراه با تخفیف مخصوص تلگرامی‌ها رو نمایی می‌شود برای از دست ندادن این فرصت، در کانال تلگرام ما همین الان عضو شوید.

برای اینکه بازدیدکنندگانی که به صورت گذری از سایت شما دیدن می‌کنند هم عضویت در کانال تلگرام تان دعوت کنید می‌توانید پیشنهاد‌های ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید قبل از اینکه بازدیدکننده ای سایت شما را ترک کند پیشنهادی در قالب یک پاپ آپ به او دهید.

شما همچنین می‌توانید در تمام پست‌های سایت خود بازدیدکنندگان و اعضای سایتتان را به کانال تلگرام خود دعوت کنید. این کار را می توانید با طراحی یک بنر انجام دهید.

فصل دوم ………………….چگونه اعضای کانال تلگرام خود را حفظ کنیم؟

 

مواردی را که در فصل اول عنوان کردم برای افزایش ممبر کانال تلگرام بود. اما مهمتر از افزایش اعضای کانال تلگرام این است که به فکر حفظ آن‌ها باشیم. در بسیاری از مواقع حفظ اعضای کانال خیلی سخت تر و پر زحمت تر از افزایش آن‌ها است. نکاتی که در ادامه عنوان می کنم به شما کمک می کند تا بیشتر اعضای کانال خود را حفظ کنید.

 

1-    کمیت را به کیفیت ترجیح ندهید!

اینکه در روز چقدر مطلب در کانالتان منتشر کنید اصلا مهم نیست! مهم کیفیت محتوای ارسالی شماست. با ارسال پست‌های بی ربط و بی اهمیت به موضوع کانالتان سعی نکنید اعضای کانالتان را وفادار سازید. با این کار فقط آن‌ها را از کانال خود زده می‌کنید.

2-   به موقع پست‌های کانال خود را ارسال کنید

با توجه به شناخت مخاطبان خود سعی کنید پست‌های خود را در فواصل زمانی معینی ارسال کنید. هرگز در ارسال پست‌های خود زیاده‌روی نکنید. سعی کنید مخاطبان خود را شرطی کنید. مثلا همیشه ساعت ۱۰ صبح یک پست برای آن‌ها ارسال کنید. معمولا پست‌هایی که بین ساعات ۲ بامداد الی ۸ صبح ارسال می شوند از بازدهی خوبی برخوردار نیستند.

3-  با مخاطبان کانال خود در تعامل باشید

با اعضای کانال خود در ارتباط باشید. از سلایق آنها با خبر شوید. مثلا با راه اندازی یک نظر سنجی از آن‌ها بپرسید به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند. این کار باعث می‌شود تا حضورشان در کانال شما طولانی‌تر شود. اگر حوزه کاریتان اجازه داد از آن‌ها بخواهید نوشته‌ها یا عکس‌های خود را برای شما ارسال کنند تا در کانالتان منتشر کنید.

 

4-   کانالتان را زیادی تبلیغاتی نکنید!

در ارسال پست‌های تبلیغاتی زیاده روی نکنید. چون این کار باعث کاهش زیاد اعضای کانال شما می‌شود. افرادی که در کانال شما حضور دارند به خاطر محتوای مفیدی است که شما برایشان به اشتراک می‌گذارید. آن‌ها دوست ندارند کانال شما به پاتوقی برای تبلیغات تبدیل شود. اگر قصد تبادل با دیگر کانال‌ها یا گذاشتن تبلیغات در کانالتان را دارید بازه زمانی مشخصی را به این کار اختصاص دهید.

5-   مدیران کانال خود را توجیه کنید

اگر برای تولید محتوا یا مدیریت راحت‌تر کانال خود از مدیران دیگری استفاده می‌کنید حتما آن‌ها را کاملا توجیه کنید. مثلا به آن‌ها بگویید تمام پست‌ها باید دارای تگ کانال شما و اختصاصی باشد. یا اینکه از آن‌ها بخواهید زیاد از مطالب کپی دیگر کانال‌ها استفاده نکنند. زمان ارسال پست‌ها را با آن‌ها چک کنید.

 

 

 

فصل سوم…………………………………………..سمی به نام ممبر فِیک

 

منظور از اعضای واقعی این است که افرادی در کانال ما حضور داشته باشند، که واقعا به محتوای کانال ما علاقه دارند و همیشه ما را دنبال می کنند. اینکه به زور به کسی بگوییم ما را دنبال کند کار خوبی نیست! این قضیه در همه جا صادق است. مثلا در ایمیل مارکتینگ ایمیل فرستادن به افرادی که ما را نمی شناسند کاری اشتباه و بی تاثیر است.

همیشه بازاریابی و تبلیغات روی افرادی که هدف ما هستند مهم بوده است. در تلگرام هم همین طور است. یعنی ما به زور نمی توانیم افرادی را که محتوای ما را دوست ندارند به کانالمان دعوت کنیم. دوره اینکه از طریق تبلیغات پاپ آپ و به زور افراد را در کانال خود اضافه کنیم به سر آمده است. امروزه با استفاده از روش‌های اصولی باید کاری کنیم که افراد با میل و علاقه شخصی خودشان کانال ما را دنبال کنند. تا خیلی راحتر بتوانیم بازاریابی محصولات و خدمات خود را روی آن‌ها انجام دهیم.

استفاده از روش‌های غیر اصولی در افزایش ممبر کانال تلگرام کاری اشتباه، پر هزینه و بی فایده است. کلا هر چیزی که به این صورت باشد هیچ تاثیری در روند موفقیت ما ندارد! از سایت‌هایی که با استفاده از روش‌های مختلف قصد افزایش بازدید مصنوعی سایت خود را دارند بگیرید تا صاحبان پیج‌های اینستاگرامی که به دنبال فالوئر فیک هستند. هیچ وقت استفاده از این روش‌ها عملکرد خوبی نداشته است و در بسیاری از مواقع سود که نداشته هیچ بلکه با ضرر و زیان‌هایی همراه بوده است.

همانطور که در جریان هستید مدیران کانال‌های تلگرامی که اعضای زیادی دارند کسب درآمد خیلی خوبی از کانالشان دارند. به همین خاطر خیلی‌ها به دنبال کانال زدن و افزایش عضو هستند تا از طریق دریافت سفارش تبلیغات بتوانند درآمد زائی داشته باشند. از این رو برای اینکه اعضای کانال خود را به سرعت افزایش دهند دست به هر کاری می زنند. مثلا هزینه‌های سنگینی را برای خرید ممبر فیک تلگرام پرداخت می کنند.

ولی آیا با این روش می‌توان کانالی با محتوای خوب و مخاطب پسند داشت؟ در این مقاله قصد دارم دقیقا در مورد این افراد صحبت کنم. افرادی که فکر می‌کنند به هر قیمتی که اعضای کانال تلگرامشان را افزایش دهند از این طریق می‌توانند کسب درآمد خوبی داشته باشند.

 

 

درباره ممبر فیک تلگرام بیشتر بدانید

قضیه از آنجا شروع شد که تلگرام دوباره اجازه ثبت نام با شماره‌های مجازی آمریکا را داد. تا زمانی که ثبت نام با شماره مجازی‌ها امکان پذیر نبود خبری از ممبر فیک تلگرام هم نبود!

اما الان چند وقتی است که افراد زیادی دوباره از این جریان سوء استفاده کرده و دست به ساخت شماره‌های مجازی و گرفتن ممبر فیک زده اند.

به راحتی می توان از این شیوه برای دریافت ممبر‌های فیک تلگرام استفاده کرد. کسانی که حوصله داشته باشند خودشان دست به کار می شوند ولی کسانی که وقت کافی ندارند هزینه اش را پرداخت می کنند. در هر دو صورت پروسه دریافت ممبر فیک تلگرام به سرعت انجام می‌شود. در ادامه درباره چگونگی گرفتن ممبر فیک بیشتر توضیح خواهم داد.

کانال‌های تلگرامی چگونه ممبر فیک تلگرام می گیرند؟

این کار به راحتی و بدون هیچ هزینه ای امکان پذیر است فقط در بعضی مواقع کمی زمان بر است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردم با استفاده از شماره‌های مجازی موجود این کار شدنی است.

      افرادی که ممبر فیک برای کانال خود می گیرند به این صورت عمل می کنند:

ابتدا یکی از نرم افزار شبیه ساز اندروید را بر روی سیستم خود نصب می کنند. سپس یکی از برنامه‌های ممبر بگیر که در کافه بازار به وفور یافت می‌شود را روی شبیه ساز خود نصب می کنند.

بعد از آن با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که شماره مجازی می دهند برای گرفتن شماره مجازی اقدام می کنند. و شماره مجازی دریافت کرده را به یکی از برنامه‌های عضو بگیر تلگرام می دهند تا از آن طریق لاگین کنند.

بعد از وارد شدن به این برنامه‌ها شروع به عضویت در کانال‌های پیشنهادی از جانب برنامه مورد نظر می کنند. بعد از هر عضویت برنامه مورد نظر به آنها سکه یا امتیاز می‌دهد. بعد از رسیدن امتیاز‌ها به حد لازم می‌توانند آدرس کانال خود را به برنامه بدهند تا برنامه برای کانال آن‌ها ممبر فیک بگیرد.

با یک برنامه Clean هم می‌توانند از برنامه مورد نظر چندین تکثیر انجام دهند تا بتوانند بیشتر در کانال‌ها عضو شوند و امتیاز جمع آوری کنند. به همین سادگی می‌توانند روزانه چندین هزار ممبر فیک دریافت کنند.

آیا داشتن ممبر فیک سودی هم دارد؟

این کار نه تنها سودی ندارد بلکه مانند سمی کانال شما را تهدید می کند. به خاطر اینکه این ممبر‌ها با شماره‌های مجازی ثبت شده اند و در واقع وجود خارجی ندارند. پس به همین خاطر هم زمانی که پستی در کانال مذکور گذاشته می‌شود هیچ بازدیدی از پست‌هایش به عمل نمی آید! پس این ممبر‌های فیک به چه دردی می خورند؟

بعضی از افراد هم هستند که پس از جمع آوری ممبر فیک تلگرام برای طبیعی جلوه دادن اعضای کانال خود اقدام به دریافت بازدید فیک از پست‌های کانالشان می کنند. مثلا اگر کانالی ۱۰ هزار عضو داشته باشد طبیعی است که باید حداقل ۲ هزار بازدید از پست‌هایش انجام گیرد.

پس به همین خاطر کانالی که دارای اعضای کاملا غیر واقعی است برای طبیعی جلوه دادن اعضای خود مجبور است دست به بازدید فیک از پست‌هایش هم بزند.

چگونه کانال‌هایی که ممبر فیک دارند را شناسایی کنیم؟

تشخیص کانال‌هایی که اعضای فیک دارند در بعضی از مواقع سخت است. به خاطر اینکه طبق گفته‌های بالا شاید کانال مورد نظر بازدید از پست‌هایش هم فیک باشد. در این صورت کار سختی است که بشود فهمید چه میزان از ممبرهای کانال مورد نظر فیک هستند.

ولی به طور معمول اگر مثلا کانالی ۱۰ هزار ممبر داشته باشد طبیعی است که باید حداقل ۳ هزار هم بازدید پست داشته باشد. در غیر این صورت احتمال می رود که درصدی از اعضای کانال مورد نظر فیک باشد. البته باز هم می گویم تشخیص این قضیه کار آسانی نیست! فقط امیدوارم شما درگیر این قضیه نشوید!

فصل چهارم…آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

نیازی به بیان این مطلب نیست که تلگرام توانست با سرعت چشمگیری جای وایبر و واتس اپ را در ایران بگیرد. و طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. به همین دلیل خیلی‌ها بر این باورند که تلگرام می تواند برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ابزاری هدفمند به حساب آید و بسیاری از مشکلات کسب و کارهای آنلاین را از بین ببرد. و البته چون تلگرام مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی کاملا رایگان است می‌تواند ابزار خوبی برای پیشرفت در تعامل با کاربران یک کسب و کار باشد. در این فصل قصد دارم راجع به پیام‌رسان تلگرام و مزیت‌های آن صحبت کنم. و اینکه آیا از تلگرام می‌توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد یا خیر؟

تلگرام چه مزیت(هایی) نسبت به رقبا دارد؟

1-    افزایش کاربران تلگرام

یکی از مزیت‌های این شبکه اجتماعی پیام رسان این است که کاربرانش روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید روزانه ۲۲۰ هزار نفر به تلگرام می پیوندند و چیزی حدود ۱۵ میلیادر پیام در روز بین کاربران رد و بدل می‌شود. بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقد هستند تلگرام یک ابزار  حرفه ای در بازاریابی اینترنتی است و نباید به هیچ وجه دست کمش بگیرید.

2-   امنیت بسیار بالا

یکی از مواردی که تلگرام را از دیگر رقبایش متمایز کرده است امنیت بسیار بالاش است. در تلگرام می‌توانید از Secret Chat که یک رمز نگاری بسیار حرفه‌ای دارد برای چت کردن استفاده کنید. پیام‌های رد و بدل شده در تلگرام را می‌توانید با قابلیت Self-destruct تاریخ مصرف برایشان تعیین کنید. مثلا می‌توانید تعیین کنید بعد از یک روز یا یک هفته پیام‌ها از بین بروند و دیگر قابل روئیت نباشند. همین قابلیت برای بسیاری از بازاریابان اینترنتی خیلی کاربردی است. مثلا می‌توانید تاریخ انقضا برای کدهای تخفیف زمان دار خود که برای کاربرانتان ارسال می‌کنید تعیین کنید.

 

3-  قابلیت ساخت کانال

یکی از قابلیت‌هایی که تلگرام به اپلیکیشن خود افزوده است ساخت کانال است. تلگرام از چت دو نفره و گروهی چیزی فراتر از آن را ارائه کرده است. از طریق کانال می‌توانید با تعداد بسیار زیادی از افراد ارتباط داشته باشید. از طریق کانال می‌توانید پیام خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. از طریق کانال می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید هر پیامی اعم از نوشته، عکس، لینک و … را برای کاربرانتان ارسال کنید و از دیده شدن لحظه به لحظه آن توسط کاربرانتان با خبر شوید. این یعنی یک ابزار فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی.

یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان

تلگرام یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان است. توسط پست‌هایی که در این شبکه پیام رسان به اشتراک می گذارید می‌توانید آن را دست به دست بین کاربران زیادی بچرخانید.

فرض کنید پستی را در کانال خود به اشتراک می گذارید که مورد توجه برخی از کاربرانتان است و در واقع از آن پست شما خیلی خوششان می آید. در این صورت آن پست شما که حاوی آدرس سایت یا کانال شما است را برای دوستانشان فوروارد می‌کنند و از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند.

آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

همانطور که برخی از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی پیام رسان را برای شما عنوان کردم مطمئن هستم پی به قدرت آن در بازاریابی اینترنتی برده اید. شما از طریق تلگرام می‌توانید هزینه‌های بازاریابی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال می‌توانید به جای اینکه پیشنهاد‌های خود را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید می‌توانید خیلی راحت همان پیشنهادها را از طریق تلگرام به دست آن‌ها برسانید. با این کار دیگر احتیاج به پرداخت هزینه برای سرور ایمیل مارکتینگ ندارید. البته قدرت ایمیل را به هیچ عنوان زیر سوال نمی برم. این فقط یک پیشنهاد است!

برای این کار باید کاربران سایت خود را ترغیب به عضویت در کانال تلگرام خود کنید. می‌توانید از بنرهای عضویت در کانال تلگرام خود در زیر تمام پست‌هایتان استفاده کنید. یا اینکه به جای اینکه ایمیل کاربر را در ازای هدیه ای از او بگیرید سعی کنید همان هدیه را در کانال تلگرام خود قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای دریافت آن هدیه به کانال تلگرام شما مراجعه کنند. یا می‌توانید به واسطه دریافت کدهای تخفیف محصولاتتان آن‌ها را به تلگرامتان بکشانید. در کل باید دکمه‌های فراخوان یاCTA‌های سایتتان را به عضویت در کانال تلگرامتان ختم کنید.

سخن نهایی در این باره این است که از طریق این شبکه اجتماعی پیام رسان می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت ویژه ای گسترش دهید. به خاطر اینکه از این طریق می‌توانید مخاطبان دیگری از بازار هدف خود را شناسایی کنید و به سمت کسب و کار خود سوق دهید. ممکن است کسی که عضو تلگرام باشد در شبکه‌های اجتماعی دیگری فعالیتی نداشته باشد. خیلی از افراد را می شناسم که این گونه اند یعنی مثلا تلگرام دارند ولی اینستاگرام ندارند.

تلگرام ابزاری است که بسیاری از بازاریابان روی آن سرمایه گذاری کرده اند زیرا همان طور که گفتم از طریق آن می توان به افراد زیادی دسترسی داشت. ولی از این موضوع نباید غافل شوید که محتوایی که در تلگرامتان تولید می‌کنید باید خوب و جذب کننده باشد درست مثل محتوایی که برای سایت خود تولید می‌کنید. پس از این ابزار حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی خود غافل نشوید و حتما از آن استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

 

 

فصل پنجم ………………………………….روشهای کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد از تلگرام

در شرایط فعلی که میلیون‌ها کاربر مشتاق ایرانی هر روزشان را با تلگرام آغاز می‌کنند و شب شان را با تلگرام به تخت خواب می‌روند امری در دسترس و عالی محسوب می‌شود و می تواند یک کسب و کار پردرآمد و میلیاردی و در عین حال با سرمایه کم برای شما تلقی شود. لازم نیست متخصص فناوری اطلاعات یا نرم افزار یا صاحب فلان برند باشید. تنها چیزی که نیاز دارید نصب این اپلیکیشن،‌ انتخاب یک نام مناسب، و البته صرف وقت است.

در ادامه به بررسی راههای مختلف کسب درآمد و ارائه چند ایده و پیشنهاد می پردازم.

راههای کسب درآمد از تلگرام کدامند؟

در کل دو روش برای کسب درآمد از تلگرام در ایران وجود دارد و  هم کدام از این دو راه، زیرشاخه های دیگری دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

دو راه عمده کسب درآمد از تلگرام موارد گزینه های هستند.

  • فروش
  • تبلیغ

 

 فروش محصول در تلگرام

اگر شما محصولی برای فروش دارید یا خدمتی ارائه می‌کنید، می‌توانید از تلگرام برای معرفی خود به مشتریان بالقوه و فروش اینترنتی کمک بگیرید؛ اما اگر خودتان محصول یا خدماتی جهت ارائه ندارید نگران نباشید. شما می‌توانید به عنوان واسطه و در قالب همکاری در فروش یا شراکت، کالا و خدمات دیگران را به فروش برسانید.

1-    همکاری در فروش

همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از تلگرام است. اما همکاری در فروش چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟

به زبان ساده می‌توان گفت همکاری در فروش همان فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر به ازای دریافت کمیسیون است. به عنوان مثال سایت آمازون برای فروش هر یک از دسته‌بندی‌های محصولات خود حق کمیسیون مشخصی را اعلام کرده است. شما هم می‌توانید طرح‌های همکاری مشخصی از جمله به صورت درصدی یا به صورت ریالی را به مسئولان فروش این کالاها/خدمات ارائه کنید. البته برای کار در ایران باید با سایتهای مشابه داخلی همکاری کنید. اگر یک جستجوی ساده در گوگل با عنوان “همکاری در فروش” انجام دهید با شرکتهایی که این امکان را فراهم می کنند آشنا خواهید شد.

البته به تازگی پلتفرم‌هایی شکل گرفته‌اند که بخشی از این کار را تسهیل کرده‌اند. شما بعد از ثبت‌نام می‌توانید لینک مخصوص محصولی را که با موضوع کانال شما مرتبط است، دریافت کنید و در کانال‌تان قرار دهید، این لینک، منحصر به شماست تا به درستی ردیابی شود. هر فروشی که از طریق آن لینک انجام گیرد مبلغی به شما تعلق خواهد گرفت.

برای مواردی که تعداد پرداخت‌ها زیاد هستند، ساخت ربات‌های دارای درگاه پرداخت می‌تواند این فرایند را تسهیل کند و پیگیری‌ها برای پرداخت را حذف کند، درنتیجه زمان بیشتری برای مدیریت ارتباط با مشتری برای شما باقی خواهد ماند، در قسمت پشتیبانی ربات حتما آیدی تلگرام و شماره تلفن‌تان را قرار دهید تا مشتریان در صورت نیاز بتوانند از کمک شما استفاده کنند.

2-   شراکت

سراغ وبسایت‌هایی بروید که حداقل یکی از دسته‌بندی‌ها یا یک سری از مطالب‌شان پتانسیل خوبی برای درآمدزایی دارد. با آنها مذاکره کنید که اگر بتوانید ترافیک مشخص و با کیفیتی را روانه‌ی آن مطالب کنید، آنها هم بخشی از درآمد حاصل از انواع تبلیغات یا فروش محصولات مربوط به آن صفحه را با شما به اشتراک بگذارند.

البته به جز شراکت نیز می‌توانید به ازای هر بازدیدکننده‌ی با کیفیتی که از طرف کانال شما به وبسایت می‌آید، هزینه‌ای دریافت کنید. باید در مذاکرات‌تان به تعریف واحدی از مخاطب با کیفیت برسید.

اگر هم محصول یا خدمتی برای ارائه ندارید، می‌توانید به عنوان یک رسانه یا پلتفرم فعالیت کنید که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

3-  انواع مدل‌های درآمدزایی ازطریق ساخت کانال تلگرام

۱. کانال آموزشی

 

امروزه با توجه به اینکه افراد تخصص‌گرا شده‌اند، کانال‌هایی با موضوعاتی تخصصی در یک حوزه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، به عنوان مثال به جای اینکه در یک کانال تمامی مطالب مرتبط با مدیریت و رهبری، منابع انسانی، بازاریابی و … را ارائه کنید، فقط به یکی از این حوزه‌ها، اما به صورت جزئی و تخصصی بپردازید؛ یا به جای اینکه کانالی درهم ‌و برهم در مورد آشپزی، خانواده، تناسب اندام، تربیت فرزندان و … داشته باشید در یکی از این موضوعات فعالیت کنید و در آن تبدیل به یک مرجع شوید.

مدل درآمد زایی

درحالی‌که کانالی آموزشی مربوط به یک زمینه‌ی مشخص دارید و برای رشد این کانال مطالب ارزشمندی ارائه کرده‌اید و تبلیغات انجام داده‌اید، به سراغ ارائه‌دهندگان این آموزش‌ها مانند مؤسسات برگزارکننده‌ی دوره‌های آموزشی، انتشارات یا افراد تأثیرگزار در آن حوزه بروید و کانال خود را به آنها معرفی کنید تا تبلیغات‌شان را در آن زمینه به شما بسپارند.

برای هر زمینه‌ای متفاوت عمل کنید. به عنوان مثال فرض کنید یک کانال تخصصی آموزش آشپزی دارید،‌ در این صورت باید سراغ شرکت‌های موادغذایی بروید تا در غذاهایی که می‌توانید از محصولات آنها استفاده کنید به صورت غیرمستقیم برای‌شان تبلیغات انجام دهید. البته انواع رستوران‌ها و پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا هم گزینه‌ی خوبی هست که خود را برای تبلیغات به آنها معرفی کنید.

فروشگا‌های آنلاین نیز گزینه‌ی مناسبی برای مراجعه هستند، چرا که بالاخره محصولاتی را پیدا می‌کنید که مرتبط با موضوعیت کانال‌تان هستند. اگر این فروشگاه‌ها تمایلی به پرداخت هزینه‌ی ثابت نداشتند، به آنها همکاری در فروش را پیشنهاد دهید.

 

۲. کانال سرگرمی

شاید به نظر برسد ایجاد یک کانال سرگرمی راحت‌ترین روش کسب درآمد از تلگرام باشد؛ چرا که هر فردی حداقل یک کانال سرگرمی دارد و همین‌طور جمع‌آوری محتوای کانال هم راحت‌تر به نظر می‌رسد، اما تا حدودی در اشتباهید! درست است که بازار کانال‌های سرگرمی داغ است؛ اما بسیاری از افراد همین فکر را می‌کنند و سراغ این نوع کسب درآمد می‌روند، در نتیجه رقابت کمی سخت‌تر از کانال‌هایی با موضوعیت تخصصی است.

اگر می‌خواهید یک کانال سرگرمی ایجاد کنید به دنبال یک تفاوت باشید، یک مزیت رقابتی؛ چیزی که شما را در ذهن مخاطب متمایز سازد. در ایران هم کانال‌های مشابهی وجود دارد که ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. به عنوان مثال طراحی تصویری تمامی پست‌ها را خودشان انجام می‌دهند، یا از عکس‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند یا همان عکس‌های عادی را با کَپشِن‌های(متن زیر عکس) منحصربه‌فردی منتشر می‌کنند. تمام اینها نیاز به وقت و زمان زیادی دارد. برای اینکه بخشی از بازار سرگرمی کانال‌های تلگرام را به خود اختصاص دهید باید یک ویژگی خاص برای کانال‌تان خلق کنید و شاید در این راه نیاز باشد از کمک افراد با استعداد دیگری نیز کمک بگیرید.

در کانال‌های سرگرمی هم می‌توانید تاحدودی تخصصی‌تر کار کنید؛ به عنوان مثال اگر می‌خواهید در زمینه‌ی موسیقی فعالیت کنید، بهتر است کانال‌هایی جدا با دسته‌بندی‌های متفاوت براساس زبان، ملیت یا سبک موسیقی داشته باشید.

مدل درآمدزایی

تبلیغات عادی را در کانال‌تان پیاده کنید. تعرفه‌ی تبلیغات خود را براساس میانگین بازدید در زمان‌های مشخص و مدت زمان قرارگیری تبلیغات در کانال تعیین کنید و در ادامه برای بیشتر دیده‌شدن آن پست تبلیغاتی طرح‌های درآمدزایی دیگری برای مشتریان طراحی و ارائه کنید. به عنوان مثال تا مدت زمان مشخصی بعد از تبلیغات هیچ پستی در کانال‌تان منتشر نکنید یا بعد از مدت مشخصی دوباره پست را در کانال‌تان فوروارد کنید.

می‌توانید کانال سرگرمی‌تان را مختص شهر خود ایجاد کنید. شاید بازارتان محدود شود، اما شانس بیشتری برای جذب اعضای آن شهر و در ادامه اجرای تبلیغات محلی دارید.

 

۳. کانال نیازمندی‌ها

نیازمندی‌های آنلاین یکی از پرکاربردترین حوزه‌های کسب درآمد از تلگرام است، اما حجم پیام‌های حاصل از این کانال‌ها به قدری بالا است که بسیاری از کاربران بعد از مدتی به ستوه می‌آیند و از کانال خارج می‌شوند. این برای شما یک فرصت است.

امروزه افراد ترجیح می‌دهند در حوزه‌های تخصصی‌شان آگهی‌ها یا اطلاعیه‌های مهم را دریافت کنند، در این صورت می‌توانید در یک زمینه‌ی خاص به عنوان مثال آگاهی‌های استخدامی معلم خصوصی، آگاهی‌های استخدامی مهندسی مکانیک و … کانال خود را ایجاد کنید یا رباتی طراحی کنید که براساس انتخاب دسته‌بندی آگهی‌ها را برای افراد متقاضی ارسال می‌کند.

اگر حوزه‌ای که انتخاب می‌کنید آگهی‌های زیادی دارد یا کمتر پیش می‌آید که افراد برای گرفتن آن شغل به شهر دیگری بروند، کانال را به یک شهر محدود کنید. در این صورت ممکن است تعداد اعضای کمتری در کانال‌تان داشته باشید، اما کانال‌تان فرصت خوبی برای تبلیغات محلی و مختص شهر شما به شمار می‌رود.

مدل درآمدزایی

در این روش چند مدل درآمدزایی وجود دارد؛ تا مدتی برای رشد کانال‌تان به صورت رایگان نیازمندی‌ها را جمع‌آوری کنید و در کانال‌تان قرار دهید. حتی برای تبلیغ کانال‌تان هزینه کنید تا سریع‌تر رشد کند. بعد از اینکه کانال‌تان در حوزه‌ی خود رشد کرد و اعضای با کیفیتی به کانال‌تان پیوستند، می‌توانید هر یک از اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. به‌ازای قراردادن هر آگهی‌ هزینه‌ی اندکی دریافت کنید.
  2. آگهی‌ها را رایگان قرار دهید، اما مواردی که هزینه‌ای پرداخت می‌کنند بیشتر در معرض بازدید قرار دهید (در ساعت‌های پربازدید آنها را قرار دهید یا بعد از آنها تا چندین ساعت پستی منتشر نکنید) یا اطلاعات بیشتری از آنها قرار دهید.
  3. آگهی را کاملا رایگان قرار دهید و ازطریق انتشار تبلیغات محلی کسب درآمد کنید.

اگر کانال‌تان مختص یک شهر است و تمامی نیازمندی‌های آن شهر‌ را پوشش می‌دهد، مدیریت درست هشتگ‌ها برای سهولت در پیداکردن هر شغل و ایجاد دسته‌بندی‌های درست بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

۴. کانال محصولات صوتی

زندگی امروز با گذشته کمی تفاوت پیدا کرده است و بسیاری از افراد زمان زیادی را در رفت‌و‌آمد به سر می‌برند و بعد از رسیدن به خانه آنقدر خسته و کوفته‌اند که حال و حوصله‌ی خواندن کتاب را ندارند. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با ارائه‌ی محصولات صوتی ارزشمند این امکان را به آنها بدهید تا از این زمان‌های مُرده به بهترین شکل استفاده کنند و غذای روحشان را تأمین کنید.

مطالب انگیزشی و آموزشی و مطالب مربوط به موفقیت، خانواده، کسب‌وکار، همچنین خلاصه‌ی کتاب‌های پرطرفدار جذابیت زیادی دارند. بخشی از مطالب را با دقت انتخاب کنید و به شکل صوتی به اعضای کانال ارائه کنید.

مدل درآمدزایی

  1. محصولات صوتی خود را به صورت بخشی از یک کتاب یا مجله یا مطلبی از یک وبسایت ارائه کنید و مخاطبان علاقه‌مند را برای مطالعه‌ی بیشتر یا خرید فایل صوتی کامل‌تر روانه‌ی وبسایتی کنید که به شما هزینه پرداخت کرده است. طرح‌های درآمدزایی را می‌توانید به ازای بازدید از پست تلگرامی کانال خودتان، یا به ازای بازدید از وبسایت مراجعه‌کننده و یا براساس طرح‌های همکاری در فروش آن وبسایت یا کانال مراجعه‌کننده تنظیم کنید.
  2. تبلیغات هدفمند و مرتبط با موضوعیت کانال‌تان را انجام دهید. مرتبط بودن تبلیغات تاحدی از ریزش اعضای ناشی از اجرای تبلیغات جلوگیری می‌کند. از این تبلیغات یا به صورت ثابت یا به صورت همکاری در فروش درآمدزایی کنید.

۵. همکاری با پلتفرم‌های تبلیغات در تلگرام

همکاری با این پلتفرم‌ها یا ایجاد آنها یکی از راه‌های دیگر کسب درآمد از تلگرام محسوب می‌شود. این پلتفرم‌ها تبلیغات تلگرامی را در موضوعات انتخابی مراجعه‌کنندگان انجام می‌دهند و به نوعی فرایند تبلیغات در تلگرام را با دسته‌بندی‌ها و امکانات مدیریت تبلیغات تسهیل کرده‌اند. شما می‌توانید کانال خود را به آنها معرفی کنید تا شما را در لیست کانال‌ها قرار دهند و کاربران به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند و تبلیغات‌شان را در کانال شما قرار دهند. طرح‌های درآمدزایی در این پلتفرم‌ها معمولا به صورت کلیکی، بازدیدی و ساعتی انجام می‌گیرد.

اگر هم یک متخصص هستید و می‌توانید پلتفرمی در این زمینه به‌وجود آورید، دست به کار شوید و صاحب یکی از این واسطه‌های تبلیغاتی قدرتمند شوید. فراموش نکنید باید امکانات خوبی را با کیفیت بالا به کاربران ارائه کنید تا به جای اینکه خودشان به دنبال اجرای تبلیغات در تلگرام بروند، سراغ شما بیایند. قبل از هر کاری خودتان چندین بار تبلیغات در کانال‌های مختلف را انجام دهید تا با چالش‌ها و دغدغه‌های مشتری‌ها آشنایی پیدا کنید، سپس پلتفرم‌های مشابه را بررسی کنید تا بتوانید یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید.

۶. همکاری با چند کوتاه‌کننده‌ی لینک‌

شاید تا به حال لینکی را برای فردی فرستاده باشید که آدرس آن لینک دو سه خط بوده است، سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک این امکان را برای همه فراهم می‌کنند که این لینک‌های طویل را کوتاه کنند و با ظاهری شکیل‌تر در کانال یا وبسایت خود قرار دهند. نکته‌ی جالب اینجاست که برخی از این سرویس‌ها در سرتاسر جهان و حتی در ایران به ازای کلیک روی لینک کوتاه شده‌ی آنها مبلغ اندکی را به شما پرداخت می‌کنند. برای همکاری با این پلتفرم‌ها باید تعداد کلیک‌ها روی این لینک زیاد باشد تا درآمد قابل توجهی به دست آورید.

مدل درآمدزایی

می‌توانید برای کسب درآمد از تلگرام و کانال‌تان، لینک‌هایی همچون لینک دانلود موسیقی، فیلم و سریال‌های پرطرفدار، خبرهای مهم روز و لینک سایت‌های مختلف و یا صفحات خاصی از سایت‌ها را که طرفداران زیاد و در نتیجه تعداد بازدیدهای زیادی را به همراه دارد، در کانال خود به اشتراک بگذارید تا در ازای بازدید‌ها مبلغ قابل توجهی به حساب شما واریز شود. بهتر است قبل از قراردادن هر لینک در کانال‌تان یک مطلب کوتاه مرتبط با آن تهیه کنید تا ذهن اعضا آماده شود و بازدهی این کار افزایش یابد.

 ارسال تبلیغ در تلگرام

ابتدا باید یک کانال خبری، سرگرمی، آموزشی و… در تلگرام ایجاد کنید.

سپس برای کسب درآمد از طریق درج آگهی و تبلیغات ابتدا باید به یک رسانه پرمخاطب تبدیل شوید که میتواند یک گروه، کانال یا ربات باشد.
برای این کار لازم است محتوای متفاوتی و جذاب را تولید کنید و با کانال‌های دیگر تبادل بنر انجام دهید تا تعداد اعضای کانال یا گروه یا ربات شما بیشتر و بیشتر شود. معمولاً کانالهای تلگرامی که بیشتر از 10k ممبر دارند میتوانند کم کم از این راه شروع به کسب درآمد کنند. میتوانید کانال خود را در وبسایتهایی که مخصوص افزایش ممبر هستند ثبت کنید تا کانال شما بیشتر شناحته شوند.

  • میتوانید از آژانس‌های تبلیغاتی تلگرام هم استفاده کنید که به شما یک لینک تبلیغاتی میدهند و به ازای تعداد کلیک‌ها و بازدید از آن تبلیغ به شما پول پرداخت میکنند.

کانال‌های خبری و فروشگاهی اگر بومی باشند خیلی راحت تر به درآمد میرسند ولی نباید انتظار درآمد خیلی زیادی داشته باشید.

در این روش با قرار دادن تبلیغات ساعتی، بازدیدی، شبانه، پین کردن و… درآمد داشته باشید.

 

 

 

این مقاله در قالب یک کتاب پی دی اف نیز ارائه شده که می تونید برای دریافت لینک این کتاب نام و ایمیل خودتون رو در کادرهای مربوطه وارد کنید.


در گوگل ما را با نام بیزی تاپ جستجو کنید.
بیزی تاپ | ثبت آگهی رایگان در سراسر ایران – ثبت رایگان مشاغل برای تبلیغ و معرفی

ارادتمند شما

همه بچه‌های تیم بیزی تاپ