تلگرام ، ایده کسب درآمد و رابطه آن با هرم مازلو

تلگرام ، ایده کسب درآمد و رابطه آن با هرم مازلو

تلگرام ، ایده کسب درآمد و رابطه آن با هرم مازلو؛

علیرغم فیلتر شدن تلگرام (TELEGRAM)، هنوز کاربران زیادی از طرق مختلف از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

ایده‌ کسب درآمد از تلگرام (TELEGRAM) هم معمولاً یکی از مباحث داغ محافل اینترنتی است.

کاربران زیادی با سنین مختلف و سلایق متفاوت روزانه کانالها و گروههای زیادی را در تلگرام (TELEGRAM) چک می‌کنند. این کاربران زمانی را در روز به این امر اختصاص می‌دهند.

نیازی به گفتن نیست که در این میان افرادی هستند که از این بستر فراهم شده درآمد زیادی کسب می‌کنند. ساده‌ترین راه این است که یک کانال تلگرامی ایجاد کنیم. اعضای آن را افزایش داده و شروع به کسب درآمد کنیم. اما چگونه می توان این کار را انجام داد.

چگونه می توان از این اعضا پول گرفت و کسب درآمد کرد.

در ادامه مقاله سعی شده ایده های جدید و جذابی برای این کار ارائه شود .

با بیزی تاپ همراه باشید.

در مورد روش های کسب درآمد از تلگرام (telegram)

اولین روشی که در مورد  کسب درآمد از تلگرام (telegram) به ذهن خطور می کند تبلیغات است. به این صورت که یک کانال تلگرامی چندصد هزار عضوی ایجاد کنیم و از راه گرفتن تبلیغات به درآمدهای آنچنانی دست یابیم. اما روش کسب درآمد از تلگرام به اینجا ختم نمی‌شود.

کانالهایی هم وجود دارند که خدمات و محصولات واقعی به مردم ارائه می‌دهند. بر اساس هرم مازلو هر انسان نیازهای متفاوتی دارد. اگر کمی هوشمندانه این نیازها را بررسی کنیم می‌توانیم به سادگی با استفاده از ابزارهای گوناگون، به کسب درآمد بپردازیم.

هرم مازلو

(برای دریافت توضیحات بیشتر در مورد هرم مازلو Abraham (Harold) Maslow  به کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر علی رضاییان (پدر علم مدیریت بازرگانی ایران) مراجعه کنید.)

هرم مازلو

 

این مقاله در مورد روش‌های کسب درآمد از تلگرام(telegram) است. بنابراین باید بررسی کنیم که این نیازها را چگونه می‌توان در قالب ابزاری به نام کانال تلگرامی در اختیار افراد جامعه قرار داد. و چگونه می توان از این طریق به درآمد رسید.

یک مثال عرض می کنم. یک خانم خانه دار را در نظر بگیرید این خانم خانه دار می‌تواند محصولات دستی از نمد (مثل عروسک و ….) تولید کند. کافی است که یک کانال تلگرامی ایجاد کند. اعضای فامیل را در کانال خود عضو کند و از ایشان بخواهد دیگران را نیز به عضویت در کانال ترغیب کنند. تعدادی عکس از محصولات تولید شده خود در کانال قرار داده و برای هر کدام قیمتی در نظر بگیرد. کار تمام است. در اینگونه مشاغل افرادی که خواهان این محصولات باشند در کانال عضو می‌شوند و هر کسی برای وقت گذرانی وارد کانال نمی‌شود در نتیجه این گونه کارها درآمد ثابت و زیادی خواهند داشت.

حالا چطور از طریق تلگرام(telegram) کسب درآمد کنیم؟

قطعاً تا اینجا متوجه شدید کسب درآمد از تلگرام(telegram) در موضوعات مختلف با توجه به تخصص و علاقه شما امکان‌پذیر است. اما خیلی از دوستان سخت‌ترین روش را برای کسب درآمد از تلگرام(telegram) انتخاب می کنند. آن هم ایجاد کانالی برای تبلیغات است. به امید اینکه روزی برسد که اعضای کانالشان زیاد شود و از طریق پذیرش تبلیغات کسب درآمد داشته باشند.

البته شاید این روش زمان بر باشد و جدا از این مورد خیلی هم هزینه‌بر باشد. به خاطر اینکه کانال‌هایی که با این هدف ایجاد می‌شوند مسلما نیاز به اعضای زیادی نیز دارند. دقیقا مانند سایت‌هایی که تنها سرمایه‌شان همان بازدیدکنندگانی است که در روز به سایت آن ها سر می زنند!

برایان تریسی کتابی با نام «تمرکز روی هدف»  دارد. توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید.اما  اگر بخواهیم ماحصل کتاب را در یکی دو جمله بیان کنیم نتیجه این خواهد شد: «همانطور که انرژی متمرکز در اشعه لیزر میتواند فولاد را برش دهد، توانایی شما در تشخیص مهمترین عامل موفقیتتان، در هر وضعیتی، شما را قادر میکند تا در هر کاری به بالاترین سطوح موفقیت برسید». باید روی جزئی‌ترین مسأله متمرکز شد و روی نزدیکترین هدف تمرکز کرد. برای موفقیت سریعتر باید کانالی با خاص‌ترین موضوع ایجاد کرد. نباید هدف شما همه مردم باشند. باید روی قشر خاصی از مشتری‌ها تمرکز کنید.

ایده های تلگرامی

پیدا کردن ایده مناسب برای راه اندازی کانال تلگرامی(telegram)

برخی از مردم فکر می‌کنند کسب درآمد از تلگرام ایده خاص و عجیب و غریبی میخواهد. اما واقعیت این است که این طرز تفکر درست نیست.  فقط کافی است نگاهی به اطراف خود بیاندازید و یکی از نیازهای مردم را ببابید و بینید توانایی مرتفع ساختن این نیاز مردم را دارید یا نه؟ اگر دارید بسم الله.

یک راه دیگر برای پیدا کردن ایده یا موضوع مناسب برای راه‌اندازی کانال تلگرام، بررسی رقبا در شغلی که دارید است. این موضوع که رقیبان زیادی در این حوزه هستند نباید شما را دلسرد کند. شما چند سوپرمارکت در سطح شهر می بینید. چند نجاری می شناسید. چه تعداد کافی‌شاپ در شهر شما وجود دارد. به مشاغل مختلف نگاه کنید و تعدادشان را در نظر بگیرید. تعداد زیاد رقیب در یک حوزه کاری نشان از درآمد زیاد آن حوزه دارد. البته این را هم باید گفت برخی مشاغل هم وجود دارند که پتانسیل جذب درآمد بالایی ندارند.

از نواقص و کمبودهای خود ایده بسازید. ببینید در چه کاری شما ضعیف هستید. بسیاری از افراد وجود دارند که همین نقص را دارند. مثلاً شما حوصله خواند کتاب متنی ندارید. افراد زیادی با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند. یک کانال برای فروش کتابهای صوتی ایجاد کنید.

چگونه از مناسب بودن ایده خود مطمئن شویم؟

یکی از راه‌هایی که مطمئن شوید ایده شما مناسب است یا خیر این است که از خود مردم بپرسید. برای این کار بهتر است از یک نظر سنجی استفاده کنید. یک ربات تلگرامی به نام Vote@ وجود دارد که توسط آن می توانید نظرسنجی مورد نظر خود را ایجاد کنید. بعد از اینکه نظر سنجی خود را ایجاد کردید باید آن را به اطرافیانتان بدهید. ابتدا از گروه‌های تلگرامی خانوادگی‌تان شروع کنید. با فوروارد کردن نظر سنجی خود از دوستان و فامیلتان بخواهید نظرشان را درباره ایده شما بدهند.

البته این را هم بگویم حتما نیاز نیست در نظر سنجی ایده اصلی خود را مطرح کنید! به خاطر اینکه ممکن است ایده شما لو برود. کافی است به صورت غیر مستقیم این کار را انجام دهید. مثلا شما قصد راه اندازی کانالی را دارید که خلاصه کتاب‌ها، به صورت صوتی در آن وجود دارد. کافی است در نظر سنجی خود بگویید آیا دوست دارید خلاصه کتاب های صوتی را در تلگرام بشنوید؟ آری یا خیر؟

به همین سادگی می توانید ایده خود را محک بزنید. البته بهتر است برای اینکه افراد بیشتری در نظر سنجی شما شرکت کنند آن را به گروه‌های دیگر هم فوروارد کنید. فکر می‌کنم اکثر مدیر گروه‌ها مشکلی با این قضیه نداشته باشند. چون به هیچ وجه نظر سنجی شما تبلیغاتی نیست.

 

ایده کسب درآمد از تلگرام (telegram) برای شروع کار چگونه باید باشد؟

قبلاً به این نکته اشاره شد نوع ایده مهم نیست. اما به هر حال برای هر کاری یک ایده حتی تکراری هم نیاز است. در ادامه با ما همراه باشید تا چند ایده برای کسب و کار تلگرامی شما ارائه دهیم. اما قبل از رسیدن به مبحث ایده ها به یک نکته مهم اشاره میکنم. ممکن است در ابتدای کار تا مدتی شما هیچ درآمدی نداشته باشید و این کاملا طبیعی است. باید سعی کنید افراد زیادی عضو کانال شما شوند. افرادی که خواهان خدمات یا کالای حوزه کاری شما باشند.

و اما ایده‌ کسب درآمداز تلگرام

ایده اول

  • کانال تلگرامی معرفی بازارایاب به صاحبان مشاغل.
    معمولا سایتهای کاریابی فراوانی وجود دارند که درخواست صاحبان مشاغل را جهت استخدام در خود قرار می‌دهند. اما من تاکنون کانالی که درخواست‌کنندکان کار را به صاحبان مشاغل معرفی کند ندیده‌ام. اگر هم وجود داشته باشد تعداد آن کم است. شما در این حوزه می‌توانید فعالیت کنید.

می‌توانید مشاغل را دسته‌بندی کنید و با طراحی یک ربات، افراد متقاضی را به صاحبان مشاغل معرفی کنید. یا راحتتر از آن اینکه شما نوع مشاغل را با یک هشتگ به عنوان کلمه کلیدی قرار می‌دهید مثلا #بازاریاب مواد غذایی:  افراد متقاضی این شغل می‌توانند با نوشتن این عبارت و نام و تلفن خود اسمشان را در لیست شما درج کنند. حالا جویندگان بازاریاب با جستجوی این عبارت همه افراد متقاضی در این شغل را خواهند یافت.

ایده دوم

  • دومین ایده نیز برگرفته از یک سایت اینترنتی است. سری به سایت «انجام میدم» بزنید. شما می‌توانید با دریافت مبلغی از هر فرد، اجازه ثبت توانایی خودش را در کانالتان صادر کنید. مثلا شخصی طراح سایت است. در کانال شما مشخصات فردی و کاری خود را ثبت می‌کند. مشتریان هم در کانال شما دنبال ارائه‌دهندگان این خدمات می‌گردندد.

ایده سوم

  • همانطور که ابتدای مقاله هم گفته شد. شما می‌توانید فایل صوتی خلاصه (یا کل) کتابها را در کانال خود قرار دهید. احتمالاً مشتری‌های زیادی خواهید داشت.

ایده چهارم

  • کانال نیازمندیهای شهر خودتان را ایجاد کنید.

در این ایده باید کانالی راه‌اندازی کنید و آگهی نیازمندی‌های شهر خودتان را در آن قرار دهید. بهترین راه برای افرادی که قصد دارند کسب و کارشان را به اهالی شهر خود معرفی کنند استفاده از تبلیغات در کانال‌های تلگرامی بومی است. هیچوقت کسی که دنبال یک پیک موتوری است نمی‌تواند در یک کانال تفریحی تقاضا خودرا اعلام کند.

بهترین مزیت‌ چنین کانال‌هایی هدفمند بودن تبلیغات در آن است. به خاطر همین هم مردم شهر شما به دنبال کردن کانال شما راغب می شوند. به عنوان مثال شخصی که به دنبال کار در شهر شما است پیگیر کانال شما میشود. هنگامی که شرکتی آگهی خودرا برای جذب نیروی کار در کانال شما ثبت کرد متقاضی ازاین موضوع باخبر میشود.

مدل درآمدزایی ازاین ایده هم کاملا مشخص است. شما می‌توانید در ازای ثبت هر آگهی در کانال خود مبلغی را دریافت کنید. اما پیشنهاد میکنم برای ثبت هر آگهی مبلغ کمی را دریافت کنید. با این کار مشتریهای بیشتری خواهید داشت.

ایده پنجم

  • یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی در ایران ایجاد کانال آموزشی است. سایت دیجیتالی با همین رویکرد ایجاد شده و قصد آموزش روشهای افزایش درآمد برای کاربران خود را دارد. می‌توانید همین سایت را در قالب کانال تلگرامی ایجاد کنید. مثلا در حوزه آشپزی، نقاشی ایرانی، یا حوزه‌های خاصی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. فقط در این کانال‌ها باید محتوای خوبی به مخاطب ارائه دهید تا مشتری دائمی شما باشند.

ممبر فیک

 گرفتن ممبر فیک ممنوع!

هیچگاه سراغ اعضای غیرواقعی برای کانال تلگرام خود نباشید. شاید در نگاه اول تعداد اعضای کانال این ذهنیت را به مخاطب القا کند که این کانال مطالب خوبی دارد. اما وقتی اعضا، غیرواقعی باشند تعداد بازدیدها به مراتب کمتر از اعضا خواهد بود. و این خود نشان دهنده عدم اعتبار کانال خواهد بود. مرگ کانال تلگرامی خود را با استفاده از ممبر غیرواقعی رقم نزنید.

در انتها تشکر می کنم که با این مقاله همراه بودید.

ایام همیشه به کامتان باشد.

با ثبت آگهی در سامانه بیزی تاپ کسب و کارتان را رونق دهید.

 

 


در گوگل ما را با نام بیزی تاپ جستجو کنید.
بیزی تاپ | ثبت آگهی رایگان در سراسر ایران – ثبت رایگان مشاغل برای تبلیغ و معرفی

ارادتمند شما

همه بچه‌های تیم بیزی تاپ